در جلسه ای که با حضور دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه ، معاون پژوهش و فناوری و جمعی از مدیران حوزه پژوهشی دانشگاه با مدیرعامل و مدیران شرکت سیمان لار سبزوار برگزار شد دو طرف بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت و همکاری های بیشتر از پیش تاکید کردند.

در این جلسه که به همت دفتر ارتباط با جامعه و صنعت برگزار شد مهندس کاظمی مدیرعامل، مهندس سببکار مدیر کنترل کیفی و مهندس ساجدی مدیر فنی شرکت سیمان سبزوار حضور داشتند، رئیس دانشگاه ضمن خوش آمد گویی اظهار داشتند  با توجه به اهمیت صنعت سیمان در توسعه زیرساخت‌ها و تأمین نیازهای اقتصادی کشور، برقراری ارتباط نزدیک‌تر و مؤثرتر بین دانشگاه و شرکت‌های فعال در این حوزه، می‌تواند به ارتقاء سطح علمی و عملی دانشجویان و همچنین بهبود کیفیت پروژه‌های تحقیقاتی کمک شایانی نماید.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این نشست ضمن اعلام آمادگی دانشگاه برای همکاری با صنایع شهرستان، گفت: ما به عنوان دانشگاه، همواره آماده‌ایم تا با همکاری با شرکت‌های پیشرو در صنعت سیمان، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترکی را طراحی و اجرا کنیم. این همکاری می‌تواند شامل برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و پروژه‌های تحقیقاتی مشترک باشد که به نفع هر دو طرف خواهد بود.

در ادامه دکتر خوش سیما گزارشی از فعالیت از فعالیت های پژوهشی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه ارائه و به قرارداد های فی مابین در سال های گذشته اشاره داشتند و افزودند که اعضای هیئت علمی دانشگاه می توانند ضمن حضور در شرکت سیمان، مسائل و چالش‌های پژوهشی و فناوری شرکت سیمان را استخراج کرده، RFP مرتبط را به کمک متخصصین خود شرکت  تنظیم نموده و برای رفع چالش‌ها پروپوزال ارائه نمایند.

مهندس کاظمی نیز ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه خاطر نشان کردندکه ما همواره به دنبال راهکارهایی هستیم که موجب افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده محصولات گردد. در این راستا، هر طرح و ایده‌ای که بتواند به این اهداف کمک کند، با استقبال و حمایت ما مواجه خواهد شد.

وی افزود: ناترازی برق و کاهش مصرف انرژی از چالش‌های مهمی است که در صنعت سیمان با آن مواجه هستیم. ما به دنبال راهکارهایی هستیم که نه تنها به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک کند، بلکه به حفظ محیط زیست نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد.از اینرو از  تمامی متخصصان، پژوهشگران و علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم تا با ارائه طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه خود، ما را در این مسیر یاری دهند. همکاری‌های مشترک می‌تواند به بهبود عملکرد صنعت سیمان و کاهش هزینه‌ها منجر شود.

مدیرعامل شرکت سیمان لار سبزوار همچنین بر برگزاری دوره های مشترک، مشارکت مهندسان شرکت در ارائه دروس تخصصی ، بازدیدهای دانشجویی تاکید کردند.