در جلسه ای که با حضور ریاست دانشگاه، معاون پژوهش و فناوری و جمعی از مدیران حوزه پژوهشی دانشگاه با مدیران شرکت ماشین های الکتریکی جوین (جمکو ) برگزار شد دو طرف بر ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت و تشکیل مرکز نوآوری تاکید کردند.

در این جلسه که مهندس رستمی مدیر عامل شرکت، دکتر رشیدی مدیر کارخانه و مهندس طوسی مدیر حراست  و جمعی از مدیران شرکت جمکو حضور داشتند، دکتر زنگنه اسدی ریاست محترم دانشگاه رویکرد اصلی دانشگاه در دوره مدیریتی جدید را حرکت به سمت نیاز های جامعه و صنعت برشمردند و از همکاری  دانشگاه با شرکت جمکو  در قالب های تامین نیرو کار شرکت از بین فارغ التحصیلان ، استفاده از خدمات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و قرارداد های ارتباط با صنعت استقبال کردند. معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه ایده خود را برای تشکیل مرکز نوآوری ماشین های الکتریکی توسط شرکت جمکو مطرح کردند و ضمن بیان سوابق موفق این مراکز در خارج و داخل کشور، بیان کردند که این مرکز نوآوری می‌تواند به تشکیل شرکت‌های خصوصی متعددی با محوریت شرکت جمکو منجر شود که از محل شراکت در شرکت‌های اقماری و یا از محل دریافت رویالیتی کسب درآمد نماید. ضمن آن که می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش خود بپردازد. دانشگاه حکیم سبزواری در راستای رسالت اجتماعی خود آمادگی دارد تا رویدادهای نوآوری را برای تشکیل چنین مرکزی برگزار نماید و به شرکت جمکو در این زمینه خدمات ارائه نماید.

مدیر عامل شرکت جمکو هم با بیان اینکه این شرکت با راهنمایی های دانشگاه توانسته است به جمع شرکت های دانش بنیان بپیوندد افزودند در تلاش هستیم در راستای بین المللی شدن شرکت از ظرفیت دانشگاه حکیم سبزواری بهره ببریم و سطح همکاری با دانشگاه را در حوزه های مختلف افزایش دهیم.

همچنین در ادامه مدیران شرکت جمکو به همراه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه بازدید کردند.