نشست رئیس و اعضای هیأت رئیسه با اعضای هیأت علمی برگزار شد. در ابتدای این جلسه حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای هیات علمی در پرورش آینده سازان کشور، در سخنانی به تبیین اهداف کلان سند اسلامی شدن دانشگاه پرداخت.

حجت الاسلام ایمانی خواه با بیان اینکه اسلامی شدن دانشگاه های کشور از  آرمان های انقلاب اسلامی و از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری است، افزود: حاکمیت و نهادینه سازی اصول اعتقادی، احکام و اخلاق اسلامی در تمامی ابعاد دانشگاه، تقویت عقلانیت، خردورزی در میان دانشگاهیان در پرتو تعالیم اسلامی، تعهد به آرمان های انقلاب اسلامی، تولید دانش و فرهنگ تمدنی با رویکرد اسلامی خصوصا در حوزه علوم انسانی، تعامل و همکاری همه جانبه حوزه و دانشگاه، عدالت محوری در تمامی شئون دانشگاه، خودباوری علمی و رهایی از وابستگی علمی، ترویج آزاداندیشی و تضارب آراء و برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در میان دانشگاهیان از جمله اهداف کلان سند اسلامی شدن دانشگاه ها است.

 

دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشکاه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برنامه راهبردی دانشگاه در دوران مدیریت جدید بر اساس سند اسلامی شدن دانشگاه ها تدوین و به وزیر محترم علوم ارائه شده است، سند اصلی حاکم بر تمام مناسبات دانشگاه را سند دانشگاه اسلامی برشمرد.

دکتر زنگنه اسدی در ادامه در خصوص دغدغه های اصلی اعضای هیات علمی از جمله آموزش های حضوری و دیگر موارد و دغدغه ها و پیشنهاداتی که اعضای هیات علمی مطرح کردند، مطالبی را عنوان نمودند.  دکتر اسدی هم چنین از مسئولین آموزش و اداری خواست قوانین به صورتی انجام شود که به نفع اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه باشد.

*زمین های کوی دانشگاه

در این جلسه دکتر محمدیان عضوهیات علمی دانشگاه به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی هیات رئیسه دانشگاه در خصوص مشکل زمین های کوی دانشگاه پرداخت. دکتر محمدیان  با اشاره به ورود شورای صیانت از حقوق بیت المال شهرستان در خصوص زمین های کوی دانشگاه گفت: این شورا واگذاری زمین ها را خلاف قانون اعلام کردند.

دکتر محمدیان با اشاره به اینکه رئیس شورای صیانت از حقوق بیت المال شهرستان رئیس دادگستری است افزود: در جلسه اخیر که از مسئولین دانشگاه دعوت به عمل آمده بود صحبت های زیادی انجام شد  و قرار بر این شد که کارگروهی ایجاد شود که تمام شواهد و مدارک و مستندات از سوی این کارگروه بررسی و نتیجه به شورای صیانت از حقوق بیت المال اعلام شود، وی همچنین گفت که بسیار امید داریم که موضوع حل شود.

*دغدغه های اعضای هیات علمی

در ادامه این نشست اعضای هیئت علمی مواردی از قبیل مشکلات آموزشی از جمله دغدغه هایی در خصوص بحث حضوری شدن آموزش ها عنوان شد. همچنین اعضای هیات علمی دغدغه های خود در خصوص تمام وقت ویژه استادان، حکم های حقوقی اعضای هیئت علمی، بحث همسان سازی حقوق ها و مواردی در خصوص ماموریت پژوهشی و ماموریت آموزشی اعضای هیات علمی، مشکلات اعضای هیات علمی  پردیس فناوری های نوین از جمله نداشتن ساختمان جداگانه و مشکل اتاق استادان این پردیس صحبت شد.

*حضوری شدن آموزش ها در مقطع تحصیلات تکمیلی

دکتر طیبی معاون آموزشی دانشگاه در سخنانی با ذکر این مطلب که آموزش غیر حضوری بسیار سختر از آموزش حضوری است، از تلاش های اعضای هیات علمی در دوران آموزش غیرحضوری تقدیر کردند، ایشان همچنین با اشاره به شیوه نامه هایی ابلاغی وزارت در خصوص موارد آموزشی عنوان داشت، ملاک ما در انجام موارد استناد به اسناد بالادستی است که از سوی وزارت ابلاغ شده و دانشگاه موظف به انجام آنها است. وی همچنین اجرای مواردی از جمله بحث موظفی استادان را در چارچوب قوانین مقررات وزارت عنوان کرد.

دکتر طیبی در خصوص سوال استادان درباره حضوری شدن آموزش ها گفت: حضوری شدن آموزش ها در مقطع تحصیلات تکمیلی با توجه به تاکید ویژه وزارت تقریبا قطعی است و در بحث کارشناسی هم تعداد رشته های قابل توجهی از کارشناسی هم حضوری خواهد شد. دکتر طیبی در پایان با اشاره به مثبت بودن برگزاری این نشست ها عنوان کرد که معاونت آموزشی پیشنهادات اصلاحی استادان را با آغوش باز خواهد پذیرفت.

*اوضاع اقتصادی ویژه حاکم بر دانشگاه های وزارت علوم

در ادامه معاون مالی و اداری دانشگاه در این نشست با درست و به جا خواندن دغدغه های استادان در حوزه های مالی و بحث های حقوقی و بحث همسان سازی حقوق ها، از رایزنی های حوزه مدیریت خود با مسئولین وزارت و سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

دکتر صمدی همچنین در بخشی از سخنان خود به اوضاع اقتصادی ویژه حاکم بر دانشگاه های وزارت علوم اشاره کرد و در خصوص محدودیت هایی که این حوزه با توجه به این شرایط با آن دست و پنجه نرم می کند توضیح داد و افزود پرداخت حقوق ها حق قرمز ما است.