نشست مدیرکل دفتر تحقیقات و مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی با معاون پژوهش و فناوری و مدیران حوزه پژوهش و رئیس دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه در راستای حضور دانشگاه حکیم سبزواری در نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران و همکاری های مشترک برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه در ابتدای این دیدار دکتر حاجی آبادی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری در سخنانی به تشریح پتانسیل ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه پرداخت و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر شاهد جهش خوبی در حوزه پژوهش بوده ایم و هم اکنون در رتبه بندی های بین المللی و ملی از بسیاری از دانشگاه های مرکز استان در جایگاه بالاتری قرار داریم.
دکتر حاجی آبادی افزود: در همین راستا ۹ پژوهشگر دانشگاه حکیم سبزواری در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: همچنین جهش خوبی در حوزه ارتباط با صنعت داشتیم و سرانه قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه از نرخ رشد بالایی برخوردار شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه حکیم سبزواری افزود: مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در استان به عنوان مرکز برتر معرفی شد و مجوز را اندازی پردیس علم و فناوری در دانشگاه اخذ شده است و در بحث شرکت های فناور فعالیت های خوبی صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر تحقیقات شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران، گفت: وزارت نیرو فراخوان دعوت از واحدهای فناور، شرکتهای دانش بنیان، پارکهای علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاهی و سایر مراکز فناوری سراسر کشور را به منظور ارایه محصولات و خدمات فناورانه در “نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی صنعت برق ایران” منتشر کرده است.

دکتر وحیدی اظهار داشت: این جشنواره به ابتکار وزارت نیرو و برای نخستین بار در کشور به منظور افزایش همکاری های مشترک با جامعه علمی کشور و در راستای رفع مشکلات و چالشهای صنعت برق برگزار می شود.
وی با اشاره به فعالیت های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: این شرکت در سال گذشته به عنوان شرکت برتر استان توسط استانداری در پروژه های چالش محور و حمایت از شرکتهای دانش بنیان شناخته شده است.
دکتر وحیدی اضافه کرد: جشنواره و فن بازار تخصصی وزارت نیرو در صنعت برق فرصت خوبی برای بهره مندی از توانمندی های دانشگاه های استان است.
مهندس سید مجید آزیز مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این دیدار با تشریح اهداف برگزاری جشنواره گفت: سه محوری که دانشگاه ها می توانند در جشنواره همکاری داشته باشند شامل حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در تورهای علمی جشنواره، معرفی ایده های دانشگاهیان و اشنایی با مسایل شرکت ها و انعقاد تفاهم نامه می باشد.
در پایان معاون پژوهش و فناوری و مدیران حوزه پژوهش آمادگی خود را جهت حضور فعال در جشنواره و افزایش همکاری های مشترک اعلام کردند.