مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی در این نشست گفت: صداوسیمای خراسان رضوی آمادگی دارد تا تسهیل گر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی باشد و در حمایت و هم‌افزایی با برنامه‌های آنان، همکاری نماید.

در این نشست که در دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور تشکل های مختلف دانشجویی برگزار شد دکتر نصرپور مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی گفت: از مهم‌ترین ساحت‌های همکاری و تسهیلگری رسانه، حمایت از تولیدات رسانه‌ای دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی است. توزیع این پیام‌ها می‌تواند از سوی شبکه‌های استانی سیما، صدا، خبر، فضای مجازی و شبکه سراسری زیارت، صورت گیرد و پیوست رسانه‌ای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی دانشگاه‌ها و تعامل آنان با رسانه‌ها باید مورد مطالبه تشکل‌های دانشجویی قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: از تشکل‌های دانشجویی درخواست داریم هر ایده، طرح و پژوهشی را که قابلیت پرداخت و نشر رسانه‌ای دارند، به شبکه استانی ارائه نمایند.و ما آمادگی داریم برنامه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تشکل‌های دانشجویی مانند تریبون آزاد، مناظرات دانشجویی، فعالیت‌های ذیل جهاد تبیین، اردوهای جهادی را پوشش دهیم.

نصرپورافزود: شبکه استانی قبلاً طی مکاتبه‌ای با روسای دانشگاه‌های مهم استان، آمادگی خود را جهت پوشش تصویری جلسات دفاعیه رساله‌های دکتری حتی به‌صورت زنده، اعلام نموده است ولی متأسفانه دانشگاه‌های استان از این فرصت خوب، استفاده چندانی نکردند.

وی با بیان اینکه مشکلات و تنگناهای دانشگاه‌ها به‌ویژه در حوزه خوابگاه‌ها، سلف‌سرویس‌ها، امکانات رفاهی، تجهیزات آموزشی و … واقعیتی انکارناپذیر است افزود: ولی باید مراقبت شود که پرداختن به آن‌ها منصفانه بوده و با سیاه نمایی همراه نشود و یا باعث ندیدن زحمات مسئولین دانشگاه نشود.

مدیر کل صدا و سیما خراسان رضوی افزود: مشکلات دانشجویان و دغدغه‌های دانشگاه‌ها به‌خصوص مضیقه‌های بودجه‌ای باید در کنار هم بررسی شود. توجه یک‌جانبه به یکی از آن‌ها و ندیدن دیگری راهگشا نیست.
وی گفت: در برنامه‌هایی چون «اشاره» سیما و «اتاق شیشه‌ای» صدا به برخی از مشکلات دانشجویان که عمق بیشتری دارند مانند فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه‌ها یا مقایسه تطبیقی رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار به‌طور ویژه پرداخته خواهد شد .

وی در ادامه با بیان اینکه دستاوردهای علمی، فناورانه و دانش‌بنیانی که خاستگاه دانشگاهی دارند باید در این روزها نمود بیشتر در برنامه‌های رسانه استانی داشته باشند و تشکل‌های دانشجویی می‌تواند در این امر مهم، کمک‌رسان ما باشند، گفت:لازم است چشم‌انداز دانشگاه به‌عنوان یک محیط علمی و پویا ترسیم شود نه مکانی برای پرداختن به حاشیه‌ها و تسویه‌حساب‌های سیاسی و جناحی.

مدیر کل صدا و سیما مرکز خراسان رضوی افزود: افکار عمومی جامعه درباره دانشجویان و محیط دانشگاه تا حد زیادی دچار خطای شناختی است و تصور محیطی پرحاشیه و جنجالی از آن دارد ازاین‌رو رسانه‌ها باید از رویدادهای مثبت دانشگاه‌ها در راستای القای تصویری آرام، امن و علمی، بهترین استفاده را بکنند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: ۸۶ روز به رویداد مهم انتخابات ۱۱ اسفند باقی مانده است و نقش دانشجویان و اساتید در برگزاری باشکوه‌تر آن بی‌نظیر است. بر اساس نظرسنجی‌های صداوسیما، از مهم‌ترین گروه‌های مرجع در بحث کنش سیاسی و مشارکت، اساتید دانشگاه و دانشجویان هستند. ازاین‌رو از تشکل‌های دانشجویی انتظار می‌رود تنور انتخابات را گرم کرده و در شناساندن مجلس تراز و نامزدهای اصلح و تبیین نقش مجلس و جایگاه آن، ورود جدی داشته باشد.

نصر پور گفت: در ستاد انتخابات استان کمیته نخبگان هم با مسئولیت پارک علم و فناوری تشکیل شده است که لازم است تشکل‌های دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری هم با آنان در ارتباط باشند و طرح‌ها و ایده‌های خود را با آنان به اشتراک بگذارند.

در این نشست مسئولان تشکل های دانشجویی در باره موضوعات مختلف رسانه ای و مشکلات و نقاظ ضعف و قوت شبکه استانی مطالبی را عنوان کردند. انعکاس بیشتر فعالیت های دانشجویی در رسانه استانی از جمله فعالیت‌های جهاد تبیین و اردوهای جهادی و دستاوردهای پژوهشی و علمی ، توجه به نظر و سلایق دانشجویان در تولید برنامه ، ارتباط دو سویه بین رسانه و جامعه دانشگاهی و توجه رسانه استانی به تولیدات رسانه ای دانشجویان از جمله محورهای مورد بحث تشکل های دانشجویی در این نشست بود.