نشست مسئولین شهرستان و روسای دانشگاه ها با معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه یکی از  رسالت های  اصلی دانشگاه حل مشکلات منطقه و استان است گفت:دانشگاه حکیم سبزواری با دارا بودن حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۱۰ دانشکده و ۲۶۰ هیات علمی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های شرق کشور از لحاظ تولید علم و پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص شناخته می شود.

 دکتر جواد حدادنیا چشم انداز کلی و هدف دانشگاه حکیم در این برنامه قرار گرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر کشور عنوان کرد و یادآور شد: بی شک  لازمه  رسیدن به این هدف کار، تلاش مضاعف و همت متعالی است.

وی ادامه داد: در بخش پژوهش در سال ۹۲ سرانه تولید علم در دانشگاه ۰٫۶۷بود که این رقم در پایان سال ۹۴ به رقم ۲رسیدکه این خود نشانه بسیار خوبی است و نشان از افق روشن پیش روی دانشگاه در آینده دارد.۱۱
دکتر حدادنیا با اشاره به تبادلات علمی و پژوهشی دانشگاه به دانشگاه های خارج کشور تصریح کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته تفاهم نامه های خوبی با دانشگاه های ایتالیا و فرانسه امضاء شده است که در این تفاهم نامه های بحث تبادل استاد و دانشجو نیز صورت خواهد گرفت.
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه با اشاره به رشد قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه در چند سال اخیر یادآور شد: در سال ۹۱ مبلغ کل قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه ۱۰۰میلیون بود که این رقم در پایان سال ۹۴  از مرز۲ میلیارد تومان عبور کرد.
دکتر حدادنیا همچنین میزان درآمدهای اختصاصی دانشگاه در سال ۹۲ را ۲٫۵میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این رقم در پایان سال ۹۴ به عدد ۶ میلیارد تومان رسید که امیدواریم با توجه به رشد علمی و پژوهشی دانشگاه همچنان مسیر سعودی خود را ادامه دهد.
وی  تصریح کرد: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه در سال ۹۳ تاسیس شد و هم اکنون ۱۲ شرکت در این مرکز در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۴ شرکت در مرحله رشد پیشرفته و باقی شرکت ها در مرحله رشد مقدماتی می باشند.
رئیس دانشگاه حکیم در ادامه با اشار ه به تحصیل ۲۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ابراز داشت: این تعداد از دانشجویان از کشورهای تاجیکستان و افغانستان هستند و در حال رایزنی با کشور عراق جهت حضور دانشجویان عراقی جهت تحصیل در دانشگاه هستیم.
دکتر حدادنیا همچنین به سرآمدی دانشگاه حکیم در منطقه اشاره و عنوان داشت: در بخش فرهنگی و عمرانی فعالیت های دانشگاه در چند سال اخیر به گونه ای بوده است که هم اکنون حوزه فرهنگی و عمرانی دانشگاه به عنوان دبیرخانه منطقه ۱۰ کشور فعالیت می کنند.۲
وی در ادامه در رابطه با کمیت آموزشی دانشگاه حکیم یادآور شد: دانشگاه حکیم در بحث آموزشی دانشگاهی جامع است و ۱۸ درصد از کل جمعیت دانشجویان ما را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند که برآنیم در پایان برنامه ۵ ساله راهبردی دانشگاه این میزان را به ۳۰ درصد کل دانشجویان برسانیم.
در ادامه این نشست مهندس سبحانی فر نماینده مردم شهرستان، مهندس برادران معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی  مدیران و روسای سازمان ها نیز در ارتباط با چالش های حوزه کاری خود گزارشی ارائه کردند.