نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی شهرستان های سبزوار و نیشابور به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در تالار همایش های بین المللی بیهقی برگزار شد.

پس از این نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان های سبزوار و نیشابور با حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه حکیم سبزواری به مقام این شهدای والا ادای احترام کردند و سپس نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله مقیسه امام جمعه سبزوار در مهدیه دانشگاه حیکم سبزواری اقامه شد.

امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار در این نشست گفت: همدلی و همگرایی، کلید توسعه سبزوار و نیشابور است که این شانس پس از دیدار مسوولان این ۲ شهرستان تاریخی خراسان رضوی با رهبر معظم انقلاب بیشتر شده است.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه افزود: دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای سبزوار و نیشابور با مقام معظم رهبری در ۹ خرداد امسال، نقطه عطفی برای این ۲ شهرستان اصیل و ریشه‌دار منطقه محسوب می شود.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، سبزوار و نیشابور را گنجینه تاریخ و تمدن اسلامی – ایرانی برشمردند که این موضوع زمینه تقویت بیشتر اشتراکات ۲ شهرستان را فراهم کرده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار گفت: نیشابور شهرستانی انقلابی، شهیدپرور و شهر قلمدان های مرصع است که کاتبان حدیث سلسله الذهب در زمان ورود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به این شهر، سخنان امام هشتم(ع) را ثبت کردند.

حجت الاسلام مقیسه افزود: رهبر انقلاب زنده نگه داشتن یاد شهدا را جهادی بزرگ خواندند که در این راستا باید با زبان هنر، رشادت ها و مجاهدات شهدا حفظ و به نسل جوان معرفی شود.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب از برخی شهدای سبزوار و نیشابور همچون شهیدان شوشتری، باغانی و شهید غیرت “الداغی” نام بردند که نصب تصاویر این شهدا و فرازهای پیام ایشان در ورودی ۲ شهرستان، وحدت و همدلی را بیشتر می نماید.

حجت الاسلام مقیسه افزود: در راستای الفت بیشتر ۲ شهرستان بزرگ همسایه، نشست های مشترک “شب شهر” برپا شود تا شاعران سبزواری در باره فرهنگ و تمدن نیشابور و شاعران نیشابوری در خصوص جایگاه سبزوار شعر بسرایند و با انتخاب هیات داوران از شاعران برتر قدردانی شود.

وی ادامه داد: همچنین بناست همه ساله در روز ۹ خرداد، سالروز دیدار دست ‌اندرکاران برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای سبزوار و نیشابور با مقام معظم رهبری، آیین بزرگداشتی در ۲ شهرستان برگزار شود.