نشست معاونین دانشجویی دانشگاه های منطقه ۹ کشور (دانشگاه های استان ها ی خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سمنان) به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای نشست دکتر علی اصغر مولوی، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری ضمن خوشامدگویی به حاضرین افزود: معاونت های دانشجویی بستری آرام و بی تنش را جهت آموزش و پژوهش که اهداف اصلی دانشگاه ها هستند، فراهم می کنند و آرامشی که امروز در دانشگاه ها شاهد هستیم به مدد عملکرد مسئولین و فعالان این حوزه  است.

دکتر علی اصغر مولوی در ادامه به شرایط ویژه اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: این شرایط اقتصادی، دانشگاه‌ها را مانند سایر حوزه ها تحت تاثیر قرار داده است و جهت عبور از این شرایط نیاز به هم افزایی و هم اندیشی ویژه ای داریم.

وی افزود: تمام تلاش مسئولین دانشگاه ها و وزارت علوم در این برهه این مهم است که افزایش تورم و گرانی افسار گسیخته اقلام و مواد غذایی کمترین تاثیر را در حوزه رفاهی دانشجویان دانشگاه بگذارد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به  ایجاد رستوران های مکمل در برخی از دانشگاه های کشور، اظهار داشت:  صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با راه‌اندازی رستوران‌های مکمل تلاش دارد نیاز دانشجویان به غذا را پوشش دهد.

وی توجه به نشاط و شادابی دانشجویان و برنامه ریزی در جهت ارتقای وضعیت تربیت بدنی و ورزش های همگانی برای دانشجویان را از جمله موارد مهم مورد نیاز برای این قشر برشمرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در ادامه این نشست با یادآوری مشکلاتی که اکثر دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند، اظهار کرد: بخش عمده مشکلات مراکز آموزش عالی مسائل مالی و بودجه‌ای و گران شدن نرخ اجناس برای رفع نیازهای روزانه است.

دکتر فاطمه صادقی فر ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری نشست های هم اندیشی مسئولین دانشجویی دانشگاه ها، اظهار داشت: برگزاری این نشست ها سبب ایجاد وحدت رویه و استفاده دانشگاه ها از تجربیات موفق یکدیگر در مسائل مربوط به امور دانشجویی خواهد شد و می تواند بسیار راه گشا باشد.

در ادامه این نشست معاونین و مسئولان امور دانشجویی دانشگاه های منطقه نه کشور در خصوص مواردی همچون تغذیه دانشجویان و بحث ایجاد رستوران های مکمل و موارد مرتبط با سراهای دانشجویی با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.