نشست مشترک شوراهای شهرستانهای غرب خراسان با حضور امام جمعه شهرستان سبزوار، نماینده مردم سبزوار در مجلس، رئیس دادگستری سبزوار، معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و جمعی از مسولین غرب خراسان رضوی به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری در تالار همایش های بین المللی بیهقی برگزار شد.

 

حجت الاسلام مقیسه امام جمعه شهرستان سبزوار در این نشست با اظهار خوشحالی از تشکیل این جلسه، گفت: مهمترین پیام این اجتماع وحدت و همدلی است، وحدتی که در سایه رضایت خداوند تبارک و تعالی و به دور از  حواشی سیاسی و حزبی و تشکیلاتی است.

امام جمعه شهرستان سبزوار اظهار داشت: هدف این جمع کمک و خدمت به مردم در سایه ی دولت انقلابی و در چهارچوب حفظ خط قرمزهای نظام و در چارچوب ولایت فقیه است.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای محترم مستقیم منتخبین مردم هستند، لذا انتظارات و توقعات مردم از شوراها زیاد است، خاطرنشان کرد این جلسات  در راستای خدمت هر چه بیشتر به مردم ادامه داشته باشد‌.

مهندس ابراهیمی معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در این نشست اظهار داشت: در شهرستان سبزوار همه ظرفیت‌ها را در حد عالی داریم و یکی از بهترین ظرفیت‌هایی که در این دوره ایجاد شده، وحدت و همدلی بی نظیر بین مسولین است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به اینکه تعامل ارزشمندی که دو نماینده با هم دارند در کشور زبانزد است، اظهار داشت: این فضای همدلی می تواند تاثیر بسیاری بر توسعه شهرستان بگذارد.

وی همچنین از همراهی ائمه محترم جمعه شهرستان و روحانیت معزز در بحث حمایت از سیاست های دولت تشکر کرد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان خود در این نشست با اشاره به پتانسیل های  دانشگاه‌ حکیم سبزواری و تاثیرگذاری این دانشگاه در توسعه شهرستان، گفت: در سفر وزیر علوم به سبزوار بحث تاسیس پردیس علم و فناوری تثبیت شد و مراحل راه اندازی آن به سرعت در حال انجام است.

دکتر علی اصغر عنابستانی ادامه داد: همچنین بحث اختصاص زمین برای راه اندازی پارک علم و فناوری سبزوار  در حال انجام است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شوراها باید در درجه اول به معنای واقعی کلمه “شورا” باشند، اظهار داشت: شاهد هستیم شوراها در برخی از تصمیم گیری و واهمه دارند و این مهم سبب معطل ماندن کارها شده است.

دکتر عنابستانی همچنین از مدیران شهری خواست با پرهیز از سیاست زدگی در کارها، خدمت به مردم منطقه را در راس فعالیت های خود قرار دهند.

در ادامه این جلسه مسئولین و اعضای شورای شهر و ائمه جمعه شهرستان های حوزه سبزوار بزرگ طی سخنانی به بیان ظرفیت ها و همچنین برخی از مشکلاتی که در منطقه وجود دارد پرداختند، گفتنی است پس از پایان نشست نماز مغرب و عشا در مهدیه دانشگاه برگزار شد.