دبیر اجرایی هفتمین جشنواره رویش حکیم سبزواری گفت: هدف اصلی جشنواره رویش، فراهم کردن زمینه بروز و ظهور فعالیت‌های موفق جمعی و گروهی دانشجویان فعال در کانون‌های فرهنگی است.

محمد فاضل یعقوبی در گفتگو با روابط عمومی، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره دورن دانشگاهی رویش در دانشگاه حکیم سبزواری از این جشنواره به‌عنوان یکی بزرگ‌ترین رویداد ادبی هنری دانشجویی در سطح این دانشگاه نام برد و تصریح کرد: جشنواره رویش مربوط به کانون های فرهنگی است و قصد ما از برگزاری این جشنواره فرهنگ سازی و کمک به این عرصه و دیده شدن فعالیت های فرهنگی و ادبی و هنری دانشجویان است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رویش به صورت دوساله در دانشگاه ها برگزار می شود، افزود: در هفتمین جشنواره رویش ۱۰ کانون دانشگاه به معرفی توانمندی ها و فعالیت های صورت گرفته خود در طی سال گذشته و همچنین برگزاری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری خواهند پرداخت.

یعقوبی با تاکید بر اینکه در طی زمان برپایی جشنواره شاهد برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ادبی و هنری توسط کانون ها خواهیم بود، ادامه داد: از جمله این فعالیت ها در زمان برگزاری جشنواره شاهد اجرای برنامه زنده موسیقی و همچنین یک اجرا موسیقی کلاسیک در سوم اردیبهشت ماه در آمفی تاتر شریعتی، برگزاری شب شعر و طرح تبادل کتاب توسط کانون ادبی، اجرای تئاتر خیابانی توسط کانون تئاتر خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین در زمان جشنواره کانون حلال احمر به ارائه فعالیت هایی همچون گرفتن تست قند خون و فشارخون، کانون روان شناسی به ارائه مشاوره، کانون هنرهای تجسمی کشیدن پرتره و ارائه فعالیت های هنری،کانون عفاف و حجاب نیز برنامه فروش محصولات فرهنگی با بن های تخفیف در برنامه خود دارند و کانون گویندگان جوان نیز جدا از برنامه های جنبی همچون برگزاری مسابقه و رادیوی جشنواره را نیز بر عهده دارد.

دبیر اجرایی هفتمین جشنواره رویش حکیم سبزواری با اشاره به وقفه ای که در برگزاری جشنواره رویش در دانشگاه حکیم سبزواری ایجاد شده بود، اظهار داشت: متاسفانه یکسری از مشکلات که برای برخی از کانون ها پیش آمد و برخی از کم کاری ها  سبب شد یک دوره از این جشنواره در دانشگاه ما برگزار نشود.

یعقوبی ادامه داد: این دوره همه کانون های بسیار فعال هستند و یک تیم فعال و قوی شکل گرفته است و امید بسیار برای حضور موفق در ملی رویش داریم.

وی با اشاره به کمبود بودجه و محقق نشدن بودجه مشخص شده جشنواره (تا لحظه گرفتن این مصاحبه)، گفت: با تمام این کمبودها و با کمک های مدیریت فرهنگی و عرق و علاقه شخصی دانشجویان فعال در کانون های فرهنگی امیدواریم هفتمین دوره جشنواره رویش یکی از بهترین دوره های این جشنواره در دانشگاه باشد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از دانشجویان  دانشگاها نمی دانند در طبقه منفی یک ادبیات ( محل استقرار کانون های فرهنگی و هنری) چه فعالیت هایی صورت می گیرد، ادامه داد: معتقدیم برگزاری این جشنواره کمک زیادی به دیده شدن فعالیت هایی فرهنگی و هنری دانشجویان فعال در کانون ها و شناساندن فعالیت های این کانون ها به دیگر دانشجویان دانشگاه می کند.

وی افزود: با توجه به ماهیت فرهنگی جشنواره سعی کردیم غرفه ها رو طوری در نظر بگیرم که ظاهر خوبی داشته باشه و ماندگار باشد.

یعقوبی ادامه داد: برای اینکه در مسیر برگزای جشنواره باگروه های قبل از خود و بعد از خود نیز همراه باشیم غرفه ها را یه هفته زودتر ساختیم و در اختیار همایش قبل از خود “تداکس” گذاشتیم تا آن ها نیز بتوانند از این غرفه ها استفاده کنند البته که قرار بود در قبال این استفاده، تسهیلاتی را در اختیار جشنواره بگذارند که به دلایلی این وعده محقق نشد.

وی در خاتمه با دعوت از همه دانشجویان جهت حضور در افتتاحیه جشنواره افزود: هفتمین جشنواره درون دانشگاهی رویش دانشگاه حکیم سبزواری، شنبه یک اردیبهشت، ساعت ۱۲ در مجتمع علوم انسانی افتتاح خواهد شد.