هفتمین همایش ملی حکیم سبزواری همزمان با هشتم اسفند ماه روز بزرگداشت آن حکیم با حضور امام جمعه شهرستان، سرپرست دانشگاه، مسئولین شهری، پژوهشگران و دانشگاهیان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آرامگاه وی برگزار شد.

 امام جمعه سبزوار عصر یکشنبه در آیین همایش ملی حکیم سبزواری گفت: حکیم حاج ملا هادی سبزواری یکی از علما و حکمای درخشان جهان اسلام به شمار می رود و این فیلسوف بزرگ نه تنها افتخاری برای دیار سربداران که افتخاری برای جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: حکیم سبزواری با خودسازی و تهذبیی که داشت در کنار حکمت و علم برای همیشه در تاریخ حکمت وعرفان می درخشد.

وی اظهار داشت: هر انسانی که بوی از حکمت و فلسفه به مشام او رسیده باشد و در آثار حکیم سبزواری تامل نماید پی می برد که سراسر سخن وی اثبات وجود بی نهایت پرودگار عالم است.

امام جمعه سبزوار گفت: حکیم سبزواری مسیر حکمت، عرفان، ادب، شعر، منطق، ادب و فلسفه را طی کرد و با زمینه تربیتی و تهذیب نفس در کنار آموزش حکمت وعرفان جان بالقوه مشتاق الی الله را به فعلیت رسانید.

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: این عالم بزرگ چنان در مسائل تدریس حکمت، عرفان و فلسفه روان و مسلط بود که شیفتگان حمکمت و عرفان از سراسر کشور و جها ن اسلام همچون هندوستان، عربستان و ترکیه به نزد وی شتافته و از محضر وی بهره مند شدند.

 رییس دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: نکوداشت حکیم سبزواری پاسداشت یکی از مفاخر جهان اسلام است.

 دکترمحمدعلی زنگنه اسدی افزود: حکیم سبزواری فخر بزرگ میهن و دانشمند فرزانه وحکمت متعالیه است که این همایش به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی برگزار شد.

 وی اظهار داشت: پاسداشت این حکام و علمای بزرگ به اعتلای فرهنگ ناب اسلامی در جامعه شهروندی ما منجر می شود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این مراسم گفت: حکیم حاج ملاّهادی سبزواری متخلص به “اسرار” درخشان‌ترین چهره فلسفی ایران در قرن سیزدهم هجری است.

 دکتر سید محمد کاظم علوی افزود: از سال ۱۳۹۳ که روز ملی حکیم سبزواری در ضمیمه تقومی ملی گنجانده شد همایش بزرگداشت وی همه ساله برگزار شده است.

وی تصریح کرد: هفتمین همایش ملی حکیم سبزواری با توجه به فضاسازی سالهای گذشته، در گسترده ملی برگزار شد این مراسم از سوی انجمن آثارو مفاخر در حوزه فلسفه، انجمن حکمت و فلسفه با حضور اندیشمندان و محققان و نیز رادیو فرهنگ با عنوان ویژه برنامه شرح منظومه برگزار شد.