همایش پیاده‌روی دانشگاهیان دانشگاه حکیم سبزواری به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی همایش پیاده‌روی دانشگاهیان دانشگاه حکیم سبزواری، صبح امروز  از محل درب ورودی شرقی دانشگاه آغاز و شرکت‌کنندگان تا گلزار شهدای گمنام دانشگاه را طی کردند.

 

دانشگاهیان دانشگاه حکیم سبزواری در گلزار شهدای گمنام با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرده و مراسم بزرگداشت ایام الله دهه مبارک فجر با سخنرانی رئیس دانشگاه و مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در مکان مهدیه دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و ایام پیش رو، گفت: انقلاب اسلامی ایران، نقطه عطفی در تاریخ و جغرافیای جهان بود. این نقطه عطف ملزوماتی داشت که در رأس آن رهبری پیامبر گونه امام راحل(ره) بود.

دکتر زنگنه اسدی افزود: گرامی می‌داریم سالروز ورود تاریخی حضرت امام به ایران اسلامی، که پرچمدار انقلابی بود که جهان را متحول ساخت .

وی افزود:  تمام رذالت هایی که امروز در دیکتاتوری رسانی شاهدیم در یوم الله ۱۲ بهمن ۵۷ جرقه زده و تا امروز ادامه دارد.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه امروزه در جهان بشریت با روند تکاملی نظام های طاغوتی در مقابل نظام‌های حق و عدالت، روند رو به رشد این نظام ها حقانی را شاهدیم، گفت: امروزه پسامدرن در دنیای ظلم و تباهی تلاش بر مخفی نمودن حقانیت جبهه حق دارد و ما نباید در قبال آن بی‌تفاوت باشیم.

دکتر زنگنه اسدی ادامه داد: جهاد تبیین که از فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است در این راستاست، اینکه ما چه کنیم که از دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی پاسداری کنیم.

وی اظهار داشت: مهمترین اقدامی که در این زمینه می‌توانیم انجام دهیم، انجام تکالیف قانونی و شرعی ماست، انجام واجبات الهی و ترک محرمات الهی.

 دکتر زنگنه اسدی با تاکید بر اینکه مدیریت خدامحور در مقابل مدیریت انسان محور جهان کفر باید پررنگ شود، اظهار داشت: ما در فرهنگ مهدویت چنین اعتقادی و باوری داریم که جهانی سازی مهدوی اساس و زیبنده این آفرینش زیباست نه جهانی سازی و جهانی شدن و دهکده جهانی غرب.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه باید این باور را در خودمان تقویت کنیم که ما می‌توانیم، گفت: ما از اصحاب ما می توانیم هستیم و می توانیم این پرچم که پرچم نظام جمهوری اسلامی است، تحویل صاحب و حجت الهی دهیم.

حجت الاسلام ایمانی خواه مسئول دفتر نهاد رهبری ضمن دهه مبارک فجر را به همکاران تیریک عرض کرد، ایشان همچنین ارتحال مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده به تحلیل آینده ترسیم شده برای جهان اسلام در این آیه پرداخت و گفت: در این آیه به اهالی مکه و مدینه گتفه می شود که درست است دین اسلام در بین شما نازل و تبلیغ و گسترش یافت اما به هوش باشید که دین اسلام در بین شما جهانی نمی شود بلکه مردمانی  می آینده که خدا آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند و دوستی متقابلی بینشان وجود دارد، و آنها هستند که دین اسلام را جهانی می کنند.

حجت الاسام ایمانی خواه در ادامه گفت: در این آیه برای این قوم صفاتی آورده شده است که از جمله آن حمایت این قوم از مستضعفان عالم است که این همان شعار انقلاب اسلامی ماست که این شعار دستور خداست.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری افزود: امروز می بیینیم که ملت مظلوم یمن زیر گلوله باران هستند و ملت مسلمان ایران حامی مظلومان یمن هستند اما سران برخی ملت ها با استکبار جهانی عکس یادگاری و بزم شراب خواری دارند.

حجت الاسام ایمانی خواه در ادامه گفت: از دیگر صفات قومی که دین اسلام را جهانی می کند این است که از هیچ کس ترس و واهمه ندارند و چون دل به خدا بسته اند از تهدید و سرزنش هیچ قدرتی ترسی به دل راه نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب پیامبر منتظر بودند ببیند این آیه در وصف چه قومی بوده است، گفت: پیامبر اسلام بر شانه سلمان فارسی دست گذاشت و این نشان می دهد وعده الهی است که زمینه تشکیل تمدن جهانی اسلام در ایران باشد.