ایده  دانشجوی دکتری دانشگاه حکیم سبزواری دراولین ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی مقام نخست در بخش پوستر را بدست آورد.
به گزارش روابط عمومی، داوود محسنی نیا، دانشجوی دکتری (فیزیولوژی ورزشی-عصبی و عضلانی)دانشگاه حکیم سبزواری در اولین رویداد ایده بازار فناوری و تجهیزات ورزشی مقام نخست بخش ارائه دهندگان پوستر را کسب کرد.

این دانشجوی دکتری دانشگاه درگفتگو با روابط عمومی، با تشریح ایده ارائه شده خود در همایش، گفت: ایده ارائه شده بنده با نام”سیستم اندازه گیری و تمرین دوی رفت و برگشت” بود که  در ارتباط  با تست های تمرینی دوی که در تربیت بدنی و علوم ورزشی جهت ارزیابی و اندازه گیری استقامت  قلبی و تنفسی از ورزشکاران گرفته می شود، می با شد

.IMG_20160531_111405.

وی  با اشاره به اینکه بازخورد تست هایی که در حال حاضر از ورزشکاران گرفته می شود به صورت بازخورد صوتی و شنوایی است، افزود:  ممکن است در این حالت با توجه به مشکلاتی که برای ورزشکار به وجود می آید، ریتم حرکت در تست به صورت منظم نباشد و این موضوع روی  نتیجه نهایی تست تاثیر منفی بگذارد، اما در ایده ارائه شده با نصب چراغ و نوارهای ال ای دی  بازخورد بصری به فرد می دهیم.

این دانشجوی دکتری دانشگاه ادامه داد: این بازخورد بصری در عین حالی که می تواند به شکل بسیار بهتری نسبت به بازخورد شنوایی  به فردی که مورد انجام تست قرار می گیرد کمک کند، می تواند به فرد نشان دهد که در هر لحظه از زمان باید با چه سرعت و چه ریتمی حرکت کند به واقع این مدل ریتم حرکت فرد را در طول تست تنظیم می کند.

وی تصریح کرد: از دیگر مزیت ها و ابداعات ما در این ایده نصب نرم افزاری در کنار دستگاه تست است که به مربی و گیرنده تست کمک می کند که همزمان بتواند تعداد بیشتری ورزشکار( تا ۱۰ نفر را به صورت همزمان) را مورد ارزیابی و تست قرار دهد.

محسنی نیا همچنین با اشاره به اینکه بنا داشتیم در این طرح تست هایی که قبلا انجام می گرفته را ارتقاء دهیم، عنوان کرد: جهت ارتقای سطح تست ها در این ایده قابلیت این موضوع گنجانده شده که برای تمرین هر فرد در یک گروه  و به صورت جداگانه و متناسب با وضعیت جسمانی آن فرد برنامه ای ارائه شود و بدین صورت فرد مورد نظر بر اساس استاندارها و شرایط جسمانی خود تمرین کند.

وی با اشاره به اینکه پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی که متولی برگزاری این ایده بازار بود  قول مساعد جهت حمایت از ایده را داده است یادآور شد: امیدواریم با حمایت مالی و جذب اسپانسر بتوانیم این ایده را تجاری سازی کنیم.

گفتنی است کسب این موفقیت در حالی صورت گرفت که در این  همایش از میان ۱۵۰ ایده  دریافتی توسط دبیر خانه ایده بازار ۸ ایده برتر در قالب سخنرانی و ۵۲ ایده در قالب پوستر ارایه شده که در انتهای مراسم ۳ ایده در بخش سخنرانی و ۲ ایده  در بخش پوستر توسط داوران انتخاب و از طراحان این ایده ها تقدیر به عمل آمد.

برای مشاهده خبر  برگزاری  آیین اختتامیه و گالری عکس این ایده بازار هم اکنون می توانید بر روی اینجا کلیک کنید.

IMG_20160531_111425