مراسم تشییع پیکر استاد فرهیخته دانشگاه حکیم سبزواری زنده‌یاد دکتر علیرضا حمیدیان، صبح امروز با حضور رئیس و هیات رئیسه دانشگاه ، خانواده آن استاد فقيد و جمع کثیری ازاستادان، دانشجویان و همکاران دانشگاهی در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این مراسم دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه  و دکتر محمدعلی طالبی مسئول راه اندازی و استاد پیشکسوت دانشگاه در سخنرانی های کوتاهی به بیان ویژگی های علمی واخلاقی و شخصیت توسعه نگر آن مرحوم پرداختند و فقدان این استاد فرزانه را به جامعه دانشگاهی و خانواده آن استاد تسلیت گفتند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با تسلیت فقدان این استاد فرهیخته گفت: این سوگ عظما را تسلیت عرض می‌کنم، استاد بزرگوار دکتر علیرضا حمیدیان تنها متعلق به دانشگاه حکیم سبزواری نبود، ایشان برادر شهیدی بودند که نامش را در نسل خود پایدار کردند بدین ترتیب شفاعت شهید را بیمه خویش ساختند و ما همه ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

دکتر زنگنه اسدی ادامه داد: شهید حمید دارینی در دهه ۶۰ استادی را همانند دکتر حمیدیان تحویل جامعه می‌دهد، دکتر حمیدیان شاگرد پروری را در مفهوم حقیقی با کلاس‌های جذاب و پربار علمی خود معنا بخشیدند.

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری افزود: استاد حمیدیان توسعه‌گرایی بود که منافع عموم را در نظر داشتند، در نگاه همه جانبه و پایدار او پیشرفت و تعالی موج می‌زد. این نگاه محدود به دانشگاه حکیم سبزواری و سبزوار و استان نبود، بلکه ایران و جهان را در چشم انداز توسعه خود تفسیر و تبیین کرده بود.

دکتر زنگنه اسدی در پایان گفت: این سوگ بزرگ را خدمت خانواده گرامی تک تک سروران و دوستان باوفای ایشان و دانشجویان و اساتید و جامعه دانشگاهی سبزوار تسلیت عرض می‌کنم.

همچنین در ادامه پیام تسلیت دکتر جعفرجوان عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد قرائت شد. سپس پیکر دکتر حمیدیان بر روی دوش خانواده دانشگاهیان و دوست داران آن استاد فقید تشییع و برای مراسم تدفین، راهی آرامگاه ابدی ایشان در مصلی سبزوار شد.

فایل صوتی سخنرانی رئیس دانشگاه در مراسم تشییع دکتر حمیدیان