کارگاه تخصصی کارآفرینی و مهارت کسب و کار با حضور کارآفرین نمونه کشور و استاد دانشگاه  در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر علی اصغر جهانگیری در این کارگاه با اشاره به  اینکه براساس گزارش ها، بیکاری معضلی جهانی محسوب می شود گفت:  در ایران نیز با وجود ازدیاد افراد تحصیل کرده بیکار هم اکنون نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاه ها پنج درصد از متوسط نرخ بیکاری کشور بیشتر است.

۹۴۲
این استاد دانشگاه  با تاکید بر  اینکه باید با خلاقیت ثروت آفرینی کنیم ، افزود: دنیا امروز نیازمند روش های جدید و خلاقانه برای رفع نیازها و ارائه خدمات به مردم است که قابلیت عرضه، تداوم، استمرار و پایداری داشته باشد.

 این کارآفرین نمونه کشور با عنوان این مطلب که در پانزده سال آینده ۷۰ درصد شغل های جهان از بین خواهد رفت، تصریح کرد:  دانشگاه ها نیز به جای تزریق رویای کار دولتی به ذهن دانشجویان باید خلاقیت و نوآوری را در آنان شکوفا کنند.

جهانگیری ادامه داد: افرادی که به روش های خلاق متوسل می شوند می توانند به عنوان موتور محرکه هرکشور قلمداد شوند و کارآفرینی به معنای ارزش آفرینی، درک موقعیت ها، فرصت ها، مدیریت و استفاده بهینه از این فرصت ها برای پاسخگویی به نیازهاست.

photo_2017-01-02_12-06-11

این استاد دانشگاه عنوان داشت: ایران کشوری ثروتمند و سرشار از ذخایر و منابع ثروت است باید ثروت های شهر، منطقه و استان خود را بشناسیم.

 جهانگیری گفت: ایران، گسترده و دارای سرمایه های انسانی و مادی بالقوه است وهنوز ظرفیت های زیادی در زمینه ایجاد کارآفرینی و کسب و کار در این کشور وجود دارد که مغفول مانده است.

گفتنی است این کارآفرین برتر که به دعوت فرمانداری شهرستان به سبزوار سفر کرده است در دیدارهای جداگانه ای با مدیران شهری به بررسی توانمندی های شهرستان و  ترسیم چشم انداز کارآفرینی در این منطقه پرداخته بود.