دکتر مهدی دیمی دشت بیاض عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری موفق به کسب رتبه دوم طرح های پژوهشی ارتباط با صنعت در هفدهمین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی گردیدند.
بنا بر این گزارش در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی که شامگاه ۱۷ آذرماه با حضور استاندار، روسای دانشگاهها و دیگر مسئولان اجرایی استان در محل تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد از طرح ها و دستگاههای برگزیده در حوزه پژوهش و فناوری تقدیر بعمل آمد.
در این جشنواره طرح ارتباط با صنعت دکتر دیمی دشت بیاض با عنوان ” بررسی تاثیر پارامترهای دما، فشار و مقدار مبرد بر راندمان سیکل تبرید تراکمی از طریق شبیه سازی” که طی قراردادی از سوی سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) با دانشگاه حکیم سبزواری منعقد شده بود، موفق به کسب رتبه دوم در حوزه فنی و مهندسی در سطح استان خراسان رضوی گردید.

دکتر دیمی دشت بیاض در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه بیان داشتند در این طرح تحقیقاتی که انجام آن ۱۸ ماه طول کشید نتایج و دستاوردهای موثری همچون کاهش مصرف انرژی و تولید آلاینده های ناشی از آن در بکارگیری کولرهای گازی با هدف تولید سرمایش بدست آمد. از مهم ترین دستاورد طرح را میتوان توسعه نرم افزار بومی محاسبات سیستم های تبرید تراکمی، RefCom، بر شمرد که توسط تیم تحقیقاتی پروژه مذکور برای اولین بار در سطح کشور ارائه گردید. همچنین نتایج این طرح در قالب چندین مقاله ISI و کنفرانسی ارائه گردیده است که یکی از مقالات مرتبط با طرح در هفتمین کنفرانس تهویه مطبوع موفق به اخذ رتبه مقاله برتر گردیده است.

گفتنی است دکتر مهدی دیمی دشت بیاض که از ابتدای سال ۱۳۹۳ بعنوان استادیار و عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه حکیم سبزواری مشغول بکار هستند در طی این دوره موفق به اجرای ۴ پروژه ارتباط با صنعت شده اند. همچنین تاکنون از ایشان۳۲ مقاله در مجلاتISI و ۱۰ مقاله در مجلات ISC و ۳۵ مقاله در کنفرانس های بین المللی و ملی به چاپ رسیده است.QRT