یازدهمین سمینار جبر خطی و کاربردهای آن به صورت مجازی در روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه به میزبانی دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه حکیم سبزواری برگزار می شود.

دکتر قدیر صادقی عضو هیات علمی گروه ریاضی محض دانشگاه حکیم سبزواری و دبیر سمینار با اعلام این خبر گفت: محورهای این سمینار جبر خطی و آنالیز ماتریسی، جبر خطی عددی، کاربرد های جبر خطی در داده کاوی و یادگیری ماشین، جبر خطی در علوم مهندسی و بهینه سازی، جبر خطی و آمار، جبر خطی و ریاضیات مالی و جبر خطی و موجک ها است.

دکتر صادقی افزود: از تعداد ۸۰ مقاله رسیده به دبیرخانه یازدهمین سمینار جبر و کاربردهای آن، پس از داوری دقیق اعضای هیئت علمی، ۵۳ مقاله برای ارائه شفاهی و پنج مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده. همچنین ارائه ۸ سخنرانی عمومی و برگزاری دو کارگاه آموزشی از دیگر برنامه‌های این سمینار است.

دبیر یازدهمین سمینار جبر خطی و کاربردهای آن اظهار داشت: برگزار کننده های سمینار تصمیم گرفتند تا با تجلیل از زحمات استاد ارجمند دکتر فائزه توتونیان یکی از اساتید پیشگام و تاثیرگذار در زمینه جبر خطی و تقدیر از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه دکتر مهدی رجبعلی پور نقشی در اعتلای نام بزرگان علم و دانش ایران داشته باشند.

دکتر صادقی خاطرنشان کرد: در برگزاری این سمینار از حمایت‌های بی‌دریغ هیئت رئیسه محترم دانشگاه، رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر، انجمن ریاضی ایران، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، کارکنان و دانشجویان دانشکده بهره‌مند بوده ایم.

سایت همایش

http://cnf.hsu.ac.ir/esla/fa/