1 – هدف از انجام ارزیابیها چیست؟
این فرایند به منظور ارتقای کیفیت عملکرد آموزشی استادان در ابعاد مختلف، اعم از روش تدریس، شئون مدرسی، توان اداره کلاس، توان علمی، علاقهمندی به امر آموزش و رعایت مقررات آموزشی صورت میگیرد.
2 – آیا این ارزیابیها در وضعیت استادان موثر است؟ موارد استفاده آن را بیان کنید.
بله، یافتههای حاصل از نتایج ارزیابی دانشجویان هر ساله در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد، فرصت مطالعاتی و انتخاب استاد نمونه مورد استفاده قرار میگیرد ضمن اینکه ارزیابیهای دانشجویی پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی، تذکر کتبی، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه آموزشی را نیز به همراه دارد.
3 – محرمانه بودن این ارزیابیها در چه حدی است؟
ضمن اینکه کاربرگهای ارزیابی ارسال شده به پورتال بدون مشخصات دانشجو میباشد، سیستم ارزشیابی نیز به گونهای طراحی شده که اطلاعات مربوط به کاربرگهای تکمیل شده توسط دانشجویان در هر درس، به صورت یکجا در بانک اطلاعاتی ذخیره شده و دسترسی به نظرات تک تک دانشجویان برای هیچ شخصی حتی برای کارشناسان مدیریت نظارت و ارزیابی و فنآوری اطلاعات امکان پذیر نمیباشد.
4 – آیا استادان میتوانند نمرهای که دانشجویان به آنها دادهاند را ببینند؟
استادان فقط میتوانند میانگین نمره ارزیابی خود در هر درس را مشاهده نمایند. بر این اساس، تا زمانی که نمره آزمون پایان نیمسال دانشجویان توسط استادتاييد نشده باشد، امکان مشاهده نتیجه ارزیابی برای استادان، مدیران گروه و معاون آموزشی فراهم نمیشود.