✅ بازدید مشاور وزير و مجري طرح گياهان دارويی كشور به همراه نماینده سبزواردر مجلس،فرماندار و مسئولان شهرستان ازتوانمندی های علمی و آزمایشگاهی دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه گیاهان دارویی (18 آبان 1396)

✅مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گياهان دارويي کشور گفت : پژوهش های بنیادی و سطح دانش فنی و آزمایشگاهی دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه گیاهان دارویی تحسین برانگیز است.

 

⏪دکتر پیمان یوسفی آذر در حاشیه بازدید ظهر امروز از دانشگاه حکیم سبزواری در گفتگو با روابط عمومی این دانشگاه افزود: سطح تحقیقات صورت گرفته در حوزه گیاهان دارویی و دستگاه ها و تجهیزات آزمایشگاهی به روز دانشگاه حکیم سبزواری در این حوزه بسیار بالا و هم سطح دانشگاه های برتر کشور است.

⏪وی ادامه داد: باعث خوشحالی است که در حوزه ی کشت بافت پژوهشگران شما بر روی ایده های نوین و بنیادی در حال تحقیق هستند.

⏪مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مشاهده کردم که محققان دانشگاه حکیم سبزواری در پروژه ای بنیادی درصدد تولید بذر از زعفران و تجاری سازی این ایده هستند که مشاهده این نوع تحقیقات کاربردی در دانشگاه شما برایم بسیار جالب و هیجان انگیز بود .

⏪مشاور وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه سبزوار از سالیان دور در فرهنگ ما در زمینه گیاهان دارویی معروف است، اظهار داشت: حوزه سبزوار به یمن داشتن این زمین، اقلیم و آب و هوا و همچنین با وجود دانشگاهی برخوردار و توانمند مانند حکیم سبزواری، پتانسیل زیادی جهت تبدیل شدن به یکی از قطب های تحقیقاتی و اجرایی گیاهان دارویی کشور را دارد.

⏪دکتر یوسفی آذر افزود: برای رسیدن به این هدف باید با برنامه ای هدفمند زمینه نزدیکی و ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه، صنعت و کشاورزی را فراهم کرد تا پروژه های مشترک بیشتری بین این سه قطب انجام شود.

 

⏪وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح ملی گیاهان دارویی کشور سه محور اصلی را دنبال می کند، گفت: این محورها عبارتند از توسعه و پژهش های کاربردی در زمینه کاشت، داشت و برداشت، توسعه فراوری و همچنین توجه به حوزه بازار و توسعه بازار.

⏪مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه ی تحقیقات و پژوهش یکی از اصلی ترین محورهای این طرح تمرکز بر روی تحقیقات محصول محور است.

⏪وی با تاکید بر حمایت مالی و معنوی مرکز ملی گیاهان دارویی کشور از تحقیقات محصول محور،عنوان کرد: دانشجویان، اساتید و محققان می توانند ایده ها و تحقیقاتشان خود را دراین زمینه به مرکز ملی گیاهان دارویی کشور ارائه کنند.

⏪گفتنی است ظهر امروز دکتر پیمان یوسفی آذر مشاور وزير جهاد کشاورزی و مجري طرح گياهان دارويی كشور به همراه نماینده سبزوار در مجلس،فرماندار ویژه سبزوار و مسئولان شهرستان از توانمندی های علمی و آزمایشگاهی دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه گیاهان دارویی بازدید کردند .