۱) سازماندهی فعالیتهای اجرائی و تقسیم کار و تعیین وظائف و حدود مسئولیت و اختیارات واحد های تحت سرپرستی
۲) نطارت کامل بر ادارات و واحدهای تابعه و ارائه خط مشی های مناسب .
۳) مطالعه و بررسی آئین نامه ها و دستور العمل های ارجاع شده و نظارت بر اجرای دقیق آن از طریق ادارات و واحدهای تابعه
۴) ارائه پیشنهاد های لازم در زمینه مقررات استخدامی و طبقه بندی مشاغل و اظهار نظر در مورد آنها .
۵) نظارت برامور مربوط به کارگزینی و اجرای دقیق قوانین و مقررات استخدامی کشور و تلاش در جهت گرفتن مجوز استخدام و جذب نیروهای لایق و کاردان با توجه به نیاز و تشکیلات دانشگاه .
۶) ارزیابی تشویق و ترغیب کارکنان در چهارچوب قوانین و مقررات و اداری همکاری در جهت تعیین کارمندان نمونه .
۷) نظارت بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و اظهار نظر در مورد آنها .
۸) نظارت بر حضور و غیاب و مرخصی کارکنان واحدها به طریق مقتضی .
۹) نظارت بر امور رفاه کارکنان و پیگیری مسائل مربوط به آن و مهد کودک دانشگاه
۱۰) نظارت بر تنظیم بودجه ادارات و واحدهای تابعه .
۱۱) شرکت در کمیسیونها ، سمینارها و جلسات مختلف و تهیه گزارشات لازم جهت استحضار مقامات دانشگاه .
۱۲) بررسی و اجام درخواستهای خرید اقلام مورد نیاز واحدهای تابعه دانشگاه با رعایت مقررات و ضوابط مربوط و توزیع آنها بین واحدها .
۱۳) نظارت بر استفاده صحیح از وسائط نقلیه دانشگاه و برنامه ریزی ایاب و ذهاب دانشجویان ، کارکنان و اساتید .
۱۴) انجام امور مربوط به جابجا نمودن وسایل و تچهیزات اداری برحسب نیاز واحدهای دانشگاه .
۱۵) انجام امور مربوط به مناقصه و مزایده ها مطابق مقررات جاری .
۱۶) نظارت بر عملکرد شرکتهای خدماتی طرف قرارداد دانشگاه .
۱۷) نظارت بر امور مربوط به فضای سبز ، نیروهای خدماتی و تلفنخانه دانشگاه .