۱ ) رسیدگی به فرمهای تکمیل شده استخدامی کارکنان و اعضاء هیأت علمی به منظور حصول اطمینان از صحت پاسخ آنها .
۲ ) نظارت بر کلیه پیش نویسهای تهیه شده توسط کارشناسان کارگزینی .
۳ ) رسیدگی به پیشنهادها و تقاضاهای واصله مربوط به امور استخدامی و تبدیل وضع استخدامی ترفیع – بازنشستگی – تعیین برقرارری حقوق بازنشستگی و یا وظیفه .
۴ ) انجام امور مربوط به تعاون ، بیمه و رفاه کارکنان و اساتید .
۵ ) برنامه ریزی و تمشیت و سرپرستی امور مختلف کارگزینی .
۶ ) مطالعه قوانین و مقررات استخدامی و اظهار نظر در مورد نحوه اجرای قوانین و مقررات مورد عمل .
۷ ) اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری .
۸ ) اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدفهای مورد نظر .
۹ ) شناسایی و معرفی کارمندان واجد شرایط لازم جهت انجام مشاغل مورد نظر .
۱۰ ) تهیه ضوابط دستورالعملهای لازم .
۱۱ ) شرکت در کمیسیونها و جلسات مختلف .
۱۲ ) پیش بینی احتیاجات پرسنلی و اقدام در مورد تأمین آنها .
۱۳ ) تهیه و گزارشهای لازم و انجام سایر امور محوله .