۰۰۱۲۱۴
سی ویکمین جشنواره منطقه ای قرآن وعترت دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری ضمن تقدیر از برترین های قرآنی،از معلمی فداکار و حافظی دلسوز تجلیل کرد.
میرزااحمدکرابی،معلم پیشکسوت چندین دهه از جوانان دیارسربدار و دیگر شهرهای کشور که سالیانی علاوه بر شغل انبیاء،حافظ کل قرآن کریم نیزبوده است،از ویژه ترین تایم های جشنواره را به خود اختصاص داد.
کهولت سن،توان گام برداشتن را از او گرفته بود،شاگردانی که در سال های گذشته،پای درس وبحش استاد تلمذ کرده بودند به نشانه ادب بازوان استاد را به گرمی می فشردند او را به جایگاه سخنرانی رساندند.
استاد با بغضی که نشان از گرفتگی حالت درونی داشت در ابتدا، زبان به گله از دانشجویانی باز کرد که با توجه به داشتن درجات بالای علمی،هنوز نمی توانند بدرستی کلمات و آیات را ادا کنند که این امر را یک فاجعه برای جامعه دانشگاهی عنوان کرد.
۵۴۰
این حافظ قرآن سبزواری بعد از دریافت هدایایی از مسئولین دانشگاه حکیم سبزواری،ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی(ع) با بغض و گریه اظهار کرد: معلمی که قرآن نداند معلم نیست، مسلمانی که نتواند قرآن را از رو بخواند وتلاوت کند مسلمانی اش کامل نیست.
کرابی با تاکید بر اینکه کدام دانشجو می‌تواند دفاع کند دانشجو هست ولی قرآن نمی‌تواند بخواند، در حالی که بغض کرده بود و اشک از چشمش جاری شد، اظهار کرد: دانشجویی که نتواند قرآن را از روی کتاب خدا تلاوت کند، دارای نقص است.
حضار وی را با صلوات های پیاپی بدرقه کردند و خواستار دعای خیر از سوی این معلم گرامی شدند.
لاز به ذکر است سی ‌و یکمین جشنواره منطقه‌ای قرآن‌وعترت دانشجویان کشوری در دانشگاه حکیم سبزواری از صبح امروز سهشنبه ۱۴ اردیبهشت با رقابت بیش از ۱۴۰ دانشجو از ۳۸ دانشگاه استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان و سمنان در دو بخش خواهران و برادران با مسابقه در سه رشته حفظ، ترتیل و تحقیق به کارخود پایان داد.