وهابی
حلول و ظهور فرقه ای متفرقه به نام وهابی،از آن جایی مورد اهمیت واقع شد که توانست با اندشه های مخرب و بدعت گذاری های بی اساس بر اعتقادات دین اسلام،پا را از گلیم خود فراتر نهد و شبهاتی را در اذهان مردم به خصوص جوانان که بیش از همه گان در معرض آسیب قرار می گیرند،بوجود آورد.
از این رو طبق رسالت خطیر دفترنهادمقام معظم رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری،مراسم سخنرانی با حضور دکترتوحیدی کارشناس مسائل فرقه شناسی و ادیان از دانشگاه جامعه المصطفی قم، برگزار میگردد.
حجت الاسلام خیرآبادی، در خصوص پیدایش فرقه وهابیت گفت: وهابیت که از سوی مسلمانان به گروهی به نام سلفی ها داد شد، از قرن هشتم هجری توسط  احمدبن عبدالحلیم معروف به ابن تیمیه در سال (۶۶۱ ق) در شهر حران یکی از شهرهای عراق متولد گردیدشکل گرفت و در قرن دوازدهم سازمان یافت و در قرن چهاردهم هجری توسط محمد بن عبدالوهاب بن سلیمان تیهمی درشهر عیینه از شهرهای نجد به اوج خود رسید.
وی این مکتب را به عنوان کالای استعماری توسط کشور انگلستان معرفی کرد که کشورهای استعمارگر توانستند از این فرقه،جهت تزریق توطئه های خود بر علیه مسلمین جهان استفاده نمایند.
معاون فرهنگی دفترنهادرهبری، ضمن اشاره به ساختگی بودن احادیث این فرقه افزود:یکی از احادیثی که این فرقه به آن اشاره دارند بحث یجسمانیت خداوند است.آنها  جسمانیت خدای عالم را به عنوان یک اصل مسلم معرفی می کنند و خیلی عجیب است که می گویند : نه شرعی و نه عقلی در این زمینه نداریم و اگر کسی برخلاف این بگوید ، این جهالت و ضلالت است.
وی،ضمن تاکید بر استفاده درست از  فضای مجازی در جهت تضعیف عقاید و یا بهره گیری در مقابله تهدیدات موجود،خواستار دقت و تامل جوانان در مباحث دینی و اعتقادی دین اسلام شد  و بیان داشت: جوانان ما باید دقت داشته باشند که امروز دشمنان اسلام با تقویت وهابیت، می خواهند علیه  اسلام سم پاشی کنند تا مانع گسترش این دین مبین در جهان شوند. واگر به نگاهی به کشورهای عربی بیندازسیم متوجه جنگ های ظالمانه در یمن،سوریه،حلب و…می شویم که لطمات ناشی از حکومت مبتنی بر وهابیت  توسط آل سعود برجهان اسلام است.
لازم به ذکر است این مراسم در سه نوبت برای دانشجویان (یکشنبه ۱۹اردیبهشت ظهر۱۱/۳۰تالاشریعتی)،اساتید(یکشنبه۱۹اردیبهشت سالن کنفرانس سازمان مرکزی) و کارکنان( دوشنبه۲۰اردیبهشت ماه ۷/۳۰صبح مهدیه)برگزار می گردد.