۴۲۱۹۱۴۵۳۷_۴۹۸۵۴
رحیم زاده مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن روز جانباز،توجه به جایگاه ایثارگران را در جامعه به خصوص دانشگاه، از اهمیت ویژه ای برشمرد و گفت:وجود جامعه آرام و فضای باز سیاسی و فعالیت های علمی و پژوهشی،مدیون تلاش افرادی است که در مقابل دشمنان تحمیلی ایستادگی کردند تا یک وجب از خاک میهن را به دست تجاوزگران ندهند.
وی،عدم وجود یکی از اعضاء بدن را در انجام فعالیت های روزانه،کار بسیار طاقت فرسایی عنوان کرد وگفت: اینکه افرادی بنا به مصلحت جامعه و پیروی از فرمایشات ولی فقیه خود،بخشی از بدن خود را از دست بدهند و یک عمر وی ویلچر بنشینند یا چشمی برای دیدن نداشته باشند،یا ریه ای برای تنفس و…کار هرکسی نخواهد بود و باید ایمان قوی و باوری محکم وجود داشته باشد تا بتوان به این درجه‌ی بالای معرفت رسید .
محمدابراهیم رحیم زاده ادامه داد: امروزه ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار باید از دانشگاه‌ها آغاز شود و اساتید و مسئولان وظیفه دارند دانشجویان را به سمت این حقیقت سوق دهند. و تجلیل از ایثارگران در دانشگاه باید،بارها و بارها بازگو شود تا دانشجویان به شناخت کافی برسند و این اصل مهم به فراموشی سپرده نشود.
وی افزود:یکی از وظایف ما در کنار تحصیل و انجام فعالیت های اداری و فرهنگی،به نمایش درآوردن و ترسیم این آرمان ها به نسل جدید می باشد.
مدیرفرهنگی در انتها از سه تن از جانبازان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری تقدیر به عمل آورد.
معرفی جانبازان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری:
عباس بابایی جانباز۴۰درصد از ناحیه چشم راست (عملیات کربلای۵منطقه شلمچه) 
سیدهاشم موسوی جانباز۲۵درصد از ناحیه دست راست،ران پای چپ و شیمیایی (عملیات کربلای۱۰منطقه فاو والفجر۸ و حلبچه)
یداله بینش جانباز۲۵درصد از ناحیه دست راست (عملیات کربلای۵ منطقه عملیاتی شلمچه)
لازم به ذکر است دانشگاه حکیم سبزواری دارای ۵۵جانباز بالای ۵۰درصد. ۲۱ جانباز بالای ۲۵ درصد. ۳۲ جانباز زیر۲۵درصد دارد که  جزء دانشگاه های ارزشی در سطح کشور محسوب میگردد.