چچچچچچچچچچچچ
درنشستی که دبیرشورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه های کل کشور،با مدیرفرهنگی داشت،به مسئله و جایگاه جنبش عدالت خواهی دانشجویی در دانشگاه ها پرداخته شد.
نجیبی، عدالتخواهی، را یکی از شعارهای اصلی و مهم جمهوری اسلامی عنوان می کند و ضمن اشاره به که در دوران دولت های بعداز جنگ در هیاهوی دعواهای سیاسی گم شد و طی مسابقات رفاهی که بین مسئولین در چند دولت بعد از جنگ ایجاد شده بود، در پیامی از سوی مقام معظم رهبری که درتاریخ۹۱/۸/۶ به همایش جنبش دانشجویی گذشته،حال وآینده مبنی بر اینکه  ” امروز،سرآغاز فهرست بلند مسائل کشور مسئله عدالت است”ااعلام شد،سرآغازی شد بر شروع فعالیت های جنبش عدالتخواه دانشجویی و بروز کردن گفتمان عدالتی در کشور در حال فراموشی بود.
عضو شورای مرکزی جنبش عدالنخواه دانشجویی کشور،مسئله عدالتخواهی را از مباحثی دانست که در فطرت هر انسانی از آدم تا خاتم،نهفته است که تاکنون با روش های مختلف به  مسئله و دغدغه برقراری عدالت پرداخته شده است.
وی بااشاره به یکی از بیانات مهم حضرت امام (ره) در مورد دانشگاه ها، مبنی براینکه “که اگر دانشگاه اصلاح شود مملکت اصلاح خواهدشد،”اهمیت دانشگاه را خاطرنشان شد و افزود: با وجود تشکل های دانشجویی در دانشگاه، می توان به جایگاه تشکل ها چه در دانشگاه حکیم سبزواری و چه در دانشگاه های سراسرکشور به جایگاه رفیع و با ارزش آنها پی برد چراکه تشکل ها با مطالبه گری که از سوی مسئولین کشور دارند می توانند درد جامعه را شناسایی کنند و این مشکلات را با گفتمان حل نمایند.
عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی کشور،تشکل های دانشجویی از جمله “انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه” را چشمان بیدار دانشگاه ها معرفی کرد و پیشبرد و تحقق اهداف را تنها منوط به چهارچوب دانشگاه معطوف ندانست و خواستار توجه مالی و معنوی از سوی مسئولین دانشگاه به آنها شد.
سعید نجیبی در ادامه افزود: ما بایددرنظر داشته باشیم هزینه کردن در مباحث فرهنگی و دانشجویی از آن دسته هزینه هایی ست که به قول معروف:سازی است که امروز زده خواهد شد و فردا صدایش بیرون به گوش می رسد و اگر غیر از این باشد تهاجم فرهنگی ما را فراخواهد گرفت و دانشجو را از درون تهی خواهد کرد.
این دانشجوی فعال جنبش عدالتخواه دانشجویی، در خصوص فعال بودن انجمن اسلامی دانشگاه حکیم بیان داشت، تاکنون انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری جزء بی حاشیه ترین تشکل ها در بین دیگر دانشگاه های کشور شناخته شده است و همچنین در ادامه افزود: فعال بودن تشکل ها را منوط به برگزاری همایش و برنامه های درون دانشگاهی محدود نکرد وگفت:این چنین رویکرد و سنجش از سوی مسئولین دانشگاه درست نیست.بلکه عمده ترین فعالیت هایی که باید تشکل ها به آن بپردازند مسئله حلقه های مطالعاتی ست.چرا که این گونه فعالیت ها،اثرگذاری بیشتری در بین دانشجویان خواهدداشت.
download