۹۸
مراسم رونمایی ویژه نامه کوی گلستان ” همسایه” سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه حکیم سبزواری با حضور نماینده اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی سعید نجیبی و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه برگزار شد.
در ابتدا سعید نجیبی پیرامون متفاوت بودن فعالیت‌های عدالت‌خواهانه و اهمیت آن صحبت هایی را این چنین بیان نمود:
بسم الله الرحمن الرحیم. یکی از مشخصه‌های اساسی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، از ابتدا، دست گذاشتن روی مسائل فراموش شده و حاشیه‌ای بود، مسائلی که در واقع به حاشیه برده شده بود. جنبش عدالت‌خواه دانشجویی خط شکن است، و در مسائل ابتدا جنبش خط را می‌شکند و بعد از آن، افراد دیگر ورود پیدا می‌کنند. ورود انجمن اسلامی دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه حکیم سبزواری نیز خط شکنی بود؛ زیرا بعد از ورود و پیگیری‌های ایشان مسئولین و سایر افراد ورود پیدا کرده و یکی از مشکلات شهری که نقض عدالت در تمامی ابعاد در آن کاملاً محسوس بود (محلۀ کوی گلستان) به دغدغۀ مسئولین و دیگر افراد تبدیل شد.
نجیبی در ادامه گفت: اگر دیگر تشکل‌های جنبش نیز این رویه مطالبه گری‌های عدالت‌خواهانه را سرلوحه خود قرار داده و آن را مستمراً ادامه دهند، قطعاً باعث تأثیر گذاری آنها در سطح شهری و کشوری خواهد شد. من باب مثال، کاری که اخیراً بچه‌های عدالت‌خواه در تهران به جهت حل شدن مشکلات کارتن خواب‌های محله هرندی انجام دادند که پیرو اقدامات ایشان شهردار تهران محل سکونت خود را به این منطقه انتقال داد و بخش عظیمی از مشکلات این منطقه حل شد.
همچنین در ادامه محدثه صادقی دبیر تشکل، پیرامون ویژه‌نامه و منطقه‌ی کوی گلستان افزود:انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزواری پیرو مطالبات برای حل مشکلات منطقه کوی گلستان و تکمیل کارهای گذشته و اثر بخشی، ویژه‌نامه‌ای شامل گردآوری گزارشات و مصاحبه‌های آقای علی نورآبادی با مسئولین طی ۴ سال اخیر می‌باشد و صحبت‌هایی که نشان می‌دهد در این چند سال چالش‌ها و مشکلات این منطقه بین مسئولین پاسکاری شده است منتشر کرده است. این ویژه نامه کاری از واحد مطالعه و پژوهش انجمن اسلامی دانشجویان عدالت‌خواه دانشگاه حکیم سبزواری می باشد.
پس از گذشت چندین سال و ورود جنبش دانشجویی به این مسئله مهم عدالت شهری خرسندیم که این موضوع به عنوان یکی از مسائل مهم شهر سبزوار درآمده و تا آن‌جایی که برای دیده شدن مشکلاتش همایش هم برگزار می کنند!! برگزاری همایش به بهانه یافتن بهترین راه برای حل مشکلات مردم خوبست (که البته شنیده شده بود که مردم با برگزاری این همایش منتظر رفع همه ی مشکلات نباشند)
ان شالله مسئولین رسالت اصلی خود که خدمت به مردم و رفع مشکلات اهالی این محله است را فراموش نکنند.
۹۹