در آستانه سال تحصیلی جدید،معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری پیامی را به این شرح صادر نمود.
۰۱۲۱
به نام خدایی که ساعات و روزها و ماه هایش سرچشمه از لطف و محبت اوست و ماه مهر به عنوان ماه همدلی،همفکری و همراهی،نوید تلاش را به همه به خصوص دانشجویان در محیط دانشگاهی و در مسیر کسب علم و دانش عنایت می فرماید.
ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید و با آرزوی این که سال جدید، سالی سرشار از امید، نشاط ، تفاهم، همدلی، همزبانی، تحقیق و پژوهش باشد،حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری با توجه به رسالت وجودی خود،به عنوان مهم ترین رکن توسعه و شناسایی خلاقیت ها و استعدادهای دانشجویان سعی در فراهم نمودن بستری مناسب برای به فعلیت رساندن توانایی های بالقوه علمی،فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دارد.
از این رو با برنامه ریزی های مدون طبق سیاست گذاری های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین با استفاده از تجربیات کسب شده طی سال های متمادی،سعی در فراهم نمودن شرایط مساعد جهت فعالیت های دانشجویی و فرهنگی دارد.
از آن جایی که فرهنگ جایگاه ویژه ای  در دانشگاه دارد و حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی به عنوان یکی از حوزه هایی که بیشترین تعاملات را با دانشجویان عزیز برقرار میکند،مسئولیتی بس شگرف در استقلال طلبی فرهنگی وسیاسی برعهده این حوزه است که این مسئولیت به خوبی انجام نخواهدشد مگر با کمک و اهتمام نیروهای فرهنگی،مشارکت سایر حوزه ها و تشکل ها،کانون ها و انجمن های علمی.
در انتها ضمن آرزوی به ورزی، از خداوند متعال خواستاریم تا شما دانشجویان و تمامی خدوم فهیم دانشگاه حکیم را در تمامی آزمون های الهی سربلند و پیروز گرداند.
وسلام علیکم و رحمه الله و برکاتُه
رضا کشاورز