به نام خدا
قابل توجه دانشجویان ارجمند؛
با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش خطر همه گیری این بیماری در بیش از یک سال گذشته در سرتاسر کشور و به منظور پاسخگویی به انواع درخواست های آموزشی دانشجویان، معاونت آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری نسبت به تقویت و بهبود عملکرد سامانه ارایه خدمات آموزشی در بستر موجود اقدام نموده است.
به منظور نیل به اهداف فوق الذکر، نحوه ثبت درخواست آموزشی از سوی دانشجویان گرامی، به شرح ذیل به استحضار می رسد:
- ورود به پرتال دانشجویی
- کلیک بر روی منوی اصلی “آموزشی”
- کلیک بر روی منوی “درخواست های آموزشی”
- کلیک بر روی منوی “درخواست جدید” و انتخاب فرم مورد نظر
نکات قابل توجه دانشجویان در زمان ثبت درخواست:
دانشجویان در 2 حالت می توانند نسبت به ثبت درخواست آموزشی خود اقدام نمایند:
حالت اول: درخواست مورد نظر دانشجو در ليست درخواست های موجود در سيستم وجود دارد و فرايند آن از قبل تعريف شده است، مانند “حذف ترم، حذف تک درس ، کميسيون موارد خاص و ….”
برخی از درخواست های متداول موجود به شرح زیر می باشد:
* سوال از کارشناس مالی سيستم آموزش ( دانشجو ß کارشناس مالی آموزش)
* درخواست حذف ترم
* درخواست تسويه حساب دانشجويان راکد
* ارتباط با کارشناس آموزش مجازي دانشگاه (دانشجو ß مسؤل آموزش دانشکدهß مسؤل مرکز آموزش مجازی ß کارشناس آموزش مجازی )
حالت دوم: درخواست مورد نظر دانشجو در ليست درخواست های موجود در سيستم وجود ندارد و یا دانشجو دقیقا نمی داند کدام فرم را باید تکمیل نماید. در این حالت که معمولا دانشجو سوالی از اداره آموزش دانشکده دارد و يا مشکلی در پرتال دانشجو، کارنامه دانشجو، وضعیت تحصیلی و يا مشخصات دانشجو وجود دارد، لازم است تا از بخش درخواست های آموزشی پرتال خود نسبت به تکمیل فرم “درخواست راهنمايی آموزشی دانشجو توسط دانشکده” اقدام نماید. این فرایند دارای 2 مرحله است: 1. دانشجو، 2. مسئول آموزش دانشکده.
در این حالت دانشجو درخواست، سوال يا مشکل آموزشی خود را با اداره آموزش دانشکده مطرح کرده و در صورت نیاز مستندات خود را به درخواست الصاق می نماید.
اداره آموزش دانشکده پس از بررسی درخواست یا مشکل آموزشی دانشجو، نسبت به ارایه راهنمایی لازم اقدام نموده و یا یک فرایند جدید را برای حل مشکل دانشجو ایجاد می نماید که دانشجو می تواند گردش کار این فرایند را در پرتال خود مشاهده نماید.
دانشجو برای پیگیری درخواست خود نیاز به استفاده از تلفن ندارد و صرفا لازم است تا گردش کار فرایند تکمیل شده را از پرتال خود دنبال نماید.
جهت اطلاع از زمان پاسخگویی به نکات زیر دقت نمایید:
- حداقل مدت زمان لازم برای پاسخ به درخواست های آموزشی دانشجویان (به جز “فرایند فارغ التحصیلی” و “فرایند طرح مشکل آموزشی در کمیته منتخب” و “فرایند کمیسیون موارد خاص”) 3 روز کاری می باشد.
- حداقل مدت زمان لازم برای پاسخ به “فرایند فارغ التحصیلی”، در صورت کامل بودن مدارک دانشجو و عدم وجود مشکل در وضعیت تحصیلی دانشجو، 1 هفته می باشد.
- حداقل مدت زمان لازم برای پاسخ به فرایند “طرح مشکل آموزشی در کمیته منتخب شورای آموزشی و یا تحصیلات تکمیلی”، بستگی به تشکیل جاسه یاد شده داشته و معمولا 1 ماه می باشد.
- حداقل مدت زمان لازم برای پاسخ به فرایند “کمیسیون موارد خاص”، بستگی به تشکیل جاسه یاد شده داشته و معمولا 1 ماه می باشد.
توجه مهم: دانشجویان در بازه زمانی حداقلی در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به درخواست ها، از پیگیری تلفنی درخواست خود اجتناب نمایند. پیگیری تلفنی درخواست دانشجو در صورت گذشتن از مدت قانونی لازم برای پاسخگویی، صرفا از مسؤلی موضوعیت دارد که درخواست دانشجو را بررسی ننموده است. دانشجویان باید گردش کار درخواست خود را از طریق پرتال دانشجویی دنبال نمایند.
با آرزوی توفیق روز افزون