تفاهم نامه همکاری مشترک میان جامعةالمصطفی العالمیه و دانشگاه حکیم سبزواری با حضور رؤسای دو دانشگاه به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری، این تفاهم نامه در نشست مشترک حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی رئیس دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی، دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، حجت الاسلام دکتر قنبری معاون ارتباطات و امور بین الملل، دکتر شهیدی دکتر شهیدی مدیر کل ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی دکتر شادنیا معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر کوشکی مدیر روابط عمومی، دکتر آزیز مدیر حقوقی و دکترنصری مدیر همکاری های علمی بین المللی و آقای حسین ابادی مشاور امور بین الملل حوزه ریاست دانشگاه حکیم سبزواری به امضا رسید.

در این نشست که به منظور شناسایی ظرفیت‌های طرفین در عرصه بین‌الملل و زمینه های همکاری مشترک در حوزه آموزش های علمی و مهارتی برگزار شد، دکتر زنگنه اسدی به بیان ظرفیت های دانشگاه حکیم سبزواری در حوزه های مختلف و دستاوردهای دانشگاه در حوزه های علمی، پژوهشی و جذب دانشجویان بین الملل پرداخت.

وی در این جلسه با اشاره به جایگاه بین المللی جامعه المصطفی(ص) العالمیه در بین مراکز علمی جهان، همکاری این دانشگاه در جهت معرفی دانشگاه حکیم سبزواری به کشورها و مراکز علمی جهان را خواستار شد.

رئیس جامعةالمصطفی نیز ضمن ابراز خرسندی از ارتقای جایگاه علمی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری در سطح داخلی و بین الملل، جهت توسعه همکاری های مشترک ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه، زمینه مناسبی را برای افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی پدید آورد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با اشاره به تحصیل ده‌ها هزار نفر دانشجو از بیش از ۵۰ کشور جهان در جامعةالمصطفی و تجربه این مرکز علمی در حوزه گسترش زبان فارسی، همکاری در راستای تربیت مدرس خبره جهت آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و دانشجویان بین الملل و برگزاری ها دوره های مشترک علمی را از جمله محورهای همکاری متقابل برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر قنبری معاون ارتباطات و امور بین الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیه، با اشاره به نشریات علمی و تخصصی که در جامعةالمصطفی به زبان‌های مختلف منتشر می‌شود، پیگیری جهت دریافت مجوز انتشار ژورنال های علمی مشترک و دوره های آموزشی مشترک را از زمینه های همکاری های متقابل دو دانشگاه برشمرد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان جامعةالمصطفی و دانشگاه حکیم سبزواری به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید.