با سلام خدمت اساتید بزرگوار و دانشجویان عزیز دانشکده علوم ورزشی

دیتابیس آکادمیک و شناخته شده اسکاپوس، اطلاعات رتبه بندی و رنکینگ سالیانه ژورنال های تحت پوشش خود را که SJR نام دارد و رقیب سنتی IF دیتابیس تامپسون روترز (آی اس آی) می باشد را به روز کرده و اطلاعات سال 2015 را منتشر کرده است.

در بخش ژورنال های طبقه علوم ورزشی (SPORTS SCIENCE) اسکاپوس، 128 ژورنال رتبه دهی شده است که به طور مثال مجلات مرتبط با رفتار حرکتی نیز در چهارک های دوم و سوم هستند به طوریکه برای مثال ژورنال های: JOURNAL OF MOTOR BEHAVIOR و یا ژورنال  RESEARCH QUARTERLY FOR EXERCISE AND SPORT, در چهارک دوم ولی دو ژورنال HUMAN MOVEMENT SCIENCE و یا MOTOR CONTROL در چهارک سوم هستند.

 سه ژورنال روان شناسی ورزشی از جمله دو ژورنال قدیمی: JOURNAL OF SPORT AND EXERCISE PSYCHOLOGY و ژورنال PSYCHOLOGY OF SPORT AND EXERCISE با جهشی قابل توجه به چهارک اول مجلات گروه علوم ورزشی (Q1) و سایر ژورنال های روان شناسی ورزشی (سه ژورنال دیگر) هم در چهارک دوم (Q2) قرار دارند.

 لینک زیر اطلاعات 128 ژورنال گروه علوم ورزشی است:

http://www.scimagojr.com/journalrank.php?category=3699&page=2&total_size=128

البته ممکن است به غیر از این 128 ژورنالی که اسکاپوس در گروه علوم ورزشی طبقه بندی کرده است، برخی ژورنال های مرتبط دیگر با گرایش های رشته علوم ورزشی وجود داشته باشد که در گروه های دیگر طبقه بندی شده اند که برای پیدا کردن موردی این ژورنال ها کافیست نام ژورنال را در قسمت سمت راست بالا سایت جستجو کنید.

با تشکر زیدآبادی